عملکرد بهزیستی را با کمک رسانه‌ها در معرض قضاوت عمومی قرار می‌دهیم

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی گفت: سال ۱۴۰۰ را سال تعامل گسترده‌تر با رسانه‌ها و شفافیت اطلاعات قرار داده‌ایم که عملکرد بهزیستی را در معرض قضاوت عمومی قرار دهیم.

مجید اسلامی افزود: ارتباطات مردمی با بهزیستی از طرق و روش‌های گوناگون برقرار می‌شود که از آن جمله، واحد ارزیابی عملکرد، کارشناسان حوزه‌های تخصصی در بهزیستی استان، روابط عمومی، کمیته‌های صیانت از حقوق شهروندی و میز خدمت از جمله‌ی این روش‌های ارتباطی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران، در سال جاری می‌توانند به صورت مستقیم با مدیریت و معاونین ارتباط داشته باشند و اطلاعات و اخبار مورد نیازشان را دریافت کنند.

 اسلامی در عین حال گفت: البته باید توجه داشته باشیم که طبق قانون، بازدید رسانه‌ها و اشخاص از مراکز تحت نظارت بهزیستی، در حال حاضر ممنوعیت دارد و در صورت پایان محدودیت‌های کرونایی هم، بازدید از مراکز باید با هماهنگی بهزیستی صورت گیرد زیرا حرمت و کرامت مددجویان مراکز بیشتر از سایر موارد، برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: با این حال، ما محدودیتی در تهیه گزارش از مراکز نداریم و اگر با هماهنگی روابط عمومی باشد حتما خبرنگاران می‌توانند از مراکز هم گزارش تهیه کنند.

وی تأکید کرد: گزارش‌هایی که از زبان و بیان افراد تهیه می‌شود و این اشخاص انتقادات و دیدگاه‌هایی نسبت به عملکرد کارکنان و مراکز بهزیستی دارند، به طور معمول باید با کارشناسان بهزیستی در میان گذاشته شود و نظرات بهزیستی هم در گزارش دیده شود.

اسلامی افزود: شکل حرفه‌ای کار رسانه این است که هر کس هر انتقادی نسبت به عملکرد بهزیستی دارد، نماینده‌ی رسانه علاوه بر شنیدن حرف‌ها و گلایه‌های آن شخص، صحبت‌های بخش مربوطه در بهزیستی را هم بشنود و گزارش منصفانه‌ای را تهیه کند.

وی ادامه داد: بعضا دیده می‌شود که خبرنگاران محترم رسانه‌ها، تنها به قضاوت‌ها و صحبت‌های یک‌طرفه‌ی افراد توجه می‌کنند که علاوه بر اینکه منصفانه نیست، ممکن است مشکلاتی برای ارتباط فعال با رسانه ایجاد کند.

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی همچنین در این گفتگو از نحوه برگزاری تور رسانه‌ای مراکز بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: به محض اینکه ستاد کرونا، وضعیت مشهد یا شهرهای استان را آبی اعلام کند همچون سال های گذشته، تورهای رسانه‌ای از مراکز را با حضور خبرنگاران برگزار خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: از خبرنگاران رسانه‌ها انتظار داریم در حوزه موضوعات بهزیستی، نگاه نقادانه‌ی خود را داشته باشند اما محدودیت‌های اعتباری، انسانی، مسائل بین دستگاهی و سنگینی کار این نهاد را نیز در نظر بگیرند و جهت آشنایی هموطنان عزیز، قسمتی از محتوای رسانه را به مباحث آموزشی، پیشگیری و ارتقای مسئولیت اجتماعی و مشارکت های مردمی اختصاص دهند..

وی با تشکر از خدمات و مطالب و گزارش‌های رسانه‌های استان در مورد بهزیستی و مسائل مرتبط با آن گفت: خدمت به مددجویان مخصوص یک گروه و یک شخص خاص نیست و بهزیستی فقط نقش مطالبه‌گر را دارد و امیدواریم همه‌ی رسانه‌ها به وکلای مدافع مددجویان تبدیل شوند.

اسلامی تصریح کرد: برای مثال، در زمینه‌ی مناسب‌سازی که یکی از اولویت‌های معلولین است تعداد گزارش‌های مستقل رسانه‌ای در این قسمت، به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد در حالی که اگر این موضوع، رسانه‌ای شود، تأثیر بسیار خوبی برای حل مشکلات این بخش خواهد داشت و هزاران معلول، فرصت حضور اجتماعی را پیدا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تشکل‌های گروه‌های مختلف افراد دارای معلولیت، شایسته‌ی توجه بیشتری هستند و رسانه‌ها باید رسالت اجتماعی خود را در ارتباط با این گروه‌ها توسعه دهند.

کد خبر 34486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد